Returer och Reklamationer

Kontaktuppgifter för ångerrätt och reklamation:
E-mail: Kundservice@outdoorkungen.se

Retur: Du kan returnera dina varor till Outdoorkungen inom 14 dagar och få pengarna tillbaka om du ångrat dig. Ångerfristen börjar gälla den dag du tagit emot din beställning. Detta gäller dock inte specialbeställda produkter samt fyndvaror.

Vid felexpedition kan du välja mellan att få en ny vara eller full återbetalning.

Alla varor som skickas tillbaka, måste vara noggrant emballerade, för att undvika skador på varan. Det är du som kund som står för transportrisken tillbaka till Outdoorkungen. Du som kund står för kostnaden för returfrakten vid retur om inget annat anges av oss.

Reklamation: Reklamation gäller endast vid felproduktion och skador som inte uppstått via slitage.

Om vi inte har möjlighet att ersätta dig med en likadan vara har du rätt till att häva köpet och få pengarna återbetalade.

Outdoorkungen kommer att stå för fraktkostnaden vid en godkänd reklamation.

Vid retur eller reklamation kontakta oss på kundservice@outdoorkungen.se

Returfrakt: Returkostnaden är samma avgift som du betalade när du köpte produkten. Tänk på att du är ansvarig för returen tills vi har mottagit den. Returfrakten sker på samma sett som du mottog paketet. 

Vid spårbar leverans skickar vi en fraktsedel till dig digitalt att skriva ut hos PostNord-ombud. 

Återbetalning: sker normalt inom 14 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Du kan välja mellan att få pengarna tillbaka eller få kredit för att handla annat i Butiken.

Returadress för ångerrätt och reklamation:
Outdoorkungen
Loftsgårdsvägen 6D
51930 HORRED
Sverige

Vad skall jag göra om jag har skrivit fel leveransadress?

Kontakta oss genast på: kundservice@outdoorkungen.se – Om du inte hinner kontakta oss innan ordern skickas iväg anses du som kund vara ansvarig per köpevillkor.

Kan jag ändra eller avbryta en order när den är lagd?

Om du vill ändra eller avbryta din order måste vi kontaktas innan ordern har skickats annars är du som kund ansvarig per köpevillkor.

Kan jag förbeställa en produkt som är slut i lager?

Vissa produkt står som restnoterade. Detta betyder att leveranstiden kan vara längre men att vi har en beställning på väg och att du förbeställer varan och får den så fort vi får leverans. I detta fall kan du förbeställa varan, annars får du gärna skicka ett mail på kundservice@outdoorkungen.se så kan vi informera dig om när varan är förväntad att komma in.